Zoeken in deze blog

vrijdag 25 november 2011

GGNet en andere natte winden

Vandaag had ik weer een ervaringsdeskundigheidstraining van Eventus. Ik kijk er altijd naar uit omdat je er erg veel van opsteekt. Vanmorgen hadden we bezoek van GGNet die iets kwamen vertellen over Herstel. Nu loop ik al een tijdje rond in de wereld van het GGZ en op een gegeven moment heb ik geleerd dat de boodschap steeds hetzelfde is maar dan met een andere verpakking. Engagement, Empowerment, Commitment, ACT, FACT , namen en afkortingen  die bij voorkeur uit het  Engels komen want,  zo verzekerde een van de GGNet'ters ons,  het komt uit Amerika en daar zijn ze al veel verder.
In de middag dan weer oefenen met je eigen verhaal vertellen en de vragen vanuit de groep  beantwoorden. Erg leerzaam en altijd boeiend om van andere mensen hun verhaal te horen in combinatie met de groep interactie.