Ik heb soms van die akelige dagen Dat alles me te groot wordt en te veel En wat ik aangehaald heb, kan ik slecht verdragen En alles wat ik nog moet doen, dat grijpt me naar de keel Ik word al zenuwachtig wakker Dat wordt alleen maar erger door dat driftige gejakker En een koffer vol verantwoordelijkheid waaraan ik me vertil En honderdduizend dingen die ik eigenlijk niet wil En ik moet nog zo veel doen, ik moet nog zo veel doen Kan ik nou vandaag niet weer eens even net als toen refr.: Veilig achterop bij vader op de fiets Vader weet de weg en ik weet nog van niets Veilig achterop, ik ben niet alleen Vader weet de weg, vader weet waarheen Ik weet nog hoe het rook, ik weet nog hoe het was Met m'n armen om 'm heen, m'n wang tegen z'n jas Vader weet de weg en ik weet nog van niets Veilig achterop bij vader op de fiets En ik heb zo vaak een onbestemd verlangen Een zeurderig gevoel van droevigheid En dat verlangen dat kan dagen blijven hangen En waar ik ga of lig of sta, ik raak het niet meer kwijt Niks is leuk en niks is boeiend Alles is vervelend en mateloos vermoeiend Een lusteloze, levenloze, wezenloze heer Die treurig zit te kijken naar de wereld en het weer En ik moet nog zoveel doen, ik moet nog zoveel doen Kan ik nou vandaag niet weer eens even net als toen
Dit liedje zegt veel over geborgenheid maar er is een maar; die geborgenheid die hier: "Met m'n armen om 'm heen, m'n wang tegen z'n jas" bezongen wordt ken ik niet. Als kind van 3 werd ik al uit huis geplaatst en kwam terecht in pleeggezin, opvanghuizen en internaten overal in Nederland.
En nu verlang ik er zo naar. Even rust in mijn hoofd en met mijn moede hoofd in de schoot van iemand die zegt dat ze om me geeft. Het is goed , Marcel, kom maar.....
Ondertussen zijn er ontwikkelingen over mijn klaagschrift. Er is een groep binnen KLOKK die via een mediation-traject compensatie wil krijgen en heeft daar afspraken over gemaakt met de betreffende geestelijken. Of ik ook mee doe, samen staan we sterker. Maar ik zit nog te wachten op de uitspraak van de commissie dus wat te doen? Moet ik die aanhouden? Er zal kontakt met mij worden opgenomen dus ik moet wachten. En wachten is moeilijk, geen invloed hebben op dingen is moeilijk. Tevaak een speelbal geweest. Veel verdriet wat naar boven komt samen met verlangen naar iets wat ik niet ken. Maar zo sterk, zo sterk verlangen om me daar aan over te geven. Rust, geborgenheid.......stilte