Zoeken in deze blog

vrijdag 2 december 2011

mijn demonen en andere ongemakken

Dinsdag naar een prachtig concert geweest van Fleet Foxes. Dat is een band uit Seattle die prachtige meerstemmige folk-rock nummers brengt. Het was in de Heineken Music Hall in Amsterdam. Maar ik was al om 10.00 uur uit Doetinchem vertrokken omdat ik had afgesproken met een vriendin die ik nu
6 jaar spreek op MSN. We spreken iedere dag even met elkaar en ik ben erg aan haar gehecht. Ze kwam mij buiten het station afhalen en liet haar nieuwe huis aan mij zien. Daarna nog even bij de Mac gegeten en toen was het weer tijd om mij terug te brengen naar het station. En dan beginnen mijn demonen zich te roeren. Opeens voel ik een leegte en angst en probeer wanhopig mezelf gerust te stellen. Ze blijft echt wel met me praten: hou ik mezelf dan voor maar de spanning blijft maar oplopen tot het moment dat ze daadwerkeljik afscheid neemt en ik totaal ontredderd naar haar kant van de auto loop en vraag:" je blijft toch met me praten , he"?  De dwang en de daarop volgende schaamte kan ik maar moeilijk van me afschudden de rest van de dag. En dat gaat iedere keer zo als we elkaar ontmoeten. Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen denken van : "vertrouw je me soms niet".maar dat is het niet, het is niet het vertrouwen in haar maar het ontbreken van vertrouwen bij mij!

1 opmerking:

  1. Ja ik herken het zeker! En als je dan weer thuis bent, kan je het dan weer beter relativeren? Gr Angela

    BeantwoordenVerwijderen