Goedendag, mijn naam is Marcel . Ik heb meegedaan aan de enquete van de commissie Samson. Ook heb ik een rechtszaak en een mediation traject gevolgd tegen de kerk. Er is mij nooit de mogelijkheid gegeven om ook tegen de staat een proces te voeren en moet dan nu lezen dat het daarvoor te laat is. Er zijn wel verhalen geweest over claims tegen de kinderbescherming maar daar heb ik verder niets meer over gehoord.
Ik voel mij daar buitengewoon door in de kou gezet. Alle gegevens van mij zijn bekend bij de commissie Samson. Uit rechtvaardigheid zou men mijn zaak dan ook van de kant van de staat als vanzelfsprekend hebben moeten behandelen omdat mede mijn zaak is meegenomen in de enquete. Zij hadden de lijst met namen via het meldpunt en hadden mij er op kunnen of zelfs moeten wijzen dat die mogelijkheid er was.
Het is mij na de aangifte bij de Commissie Samson en de meer dan 4 jaar durende juridische weg niet in de koude kleren gaan zitten. Ik ben er psychisch op achteruit gegaan nadat alles weer werd opgerakeld. U kunt zich voorstellen dat je dan het wil laten rusten en het leven weer wil oppakken. Des te schrijnender is het dan dat een partij, de Nederlandse staat, verlangt dat jeje dan weer moet aanmelden terwijl ze al over een lijst met namen beschikt. Dat had empathischer gekund. Ik kan mij zelfs voorstellen dat het Schadefonds zich aansloot bij het oordeel eerder uitgesproken via de juridische weg van de kerk. Was men daar in het gelijk gesteld dan was ook automatisch de uitspraak door het Schadefonds overgenomen. Zo ben je rechtvaardig en laat je ook de slachtoffers niet nodeloos alles weer oprakelen.
Met vriendelijke groeten,
Geen opmerkingen:
Een reactie posten