sinds een paar weken heb ik ook het idee om een blog te starten over mijn belevingen in de wereld van de ervaringsdeskundigheid. Sind een paar maanden volg ik een training ervaringsdeskundigheid bij Eventus in Warnsveld. Wat ik er precies mee ga doen laat ik nog open maar ik ben inmiddels wel bezig met voorlichting geven over psychische stoornissen op scholen . In het begin doodsangst gehad om voor een klas te spreken maar achteraf valt het gelukkig wel mee. Ook aangemeld om hersteltrainingen te doen en een sollicitatie om 1 dag in de week te werken op de jeugdafdeling van RGC in mijn woonplaats. Plannen genoeg dus maar is wel kijken waar mijn grens ligt vanwege de angst factor en de stress die dit alles geeft.
De ervaringsdeskundigheidstraining is trouwens een therapie op zich. Het vraagt veel van de mensen die het volgen en is na MBT (mentalisatie bevorderende therapie) mijn favoriete therapie.
Van MBT heb ik veel geleerd maar helaas ging er bij de start bij de Gelderse Roos van alles mis en werd de follow-up, die onderdeel uitmaakt van de therapie, afgebroken wegens geldgebrek. Daar sta je dan op driekwart van een therapie op straat. Ik heb nog een boze brief gestuurd (dat is tenslotte ook weer therapie op zich) maar kreeg slechts een formeel antwoord terug.
Op dit moment heb ik alleen nog 2 maandelijkse gesprekken met een spv'er en afspraken bij de GGNet arts voor de medicijnen. Dat maakt dus dat ik de overweging moet maken of dit me 200 euro per jaar moet gaan kosten. Zoals U weet wordt er een eigen bijdrage van 200 euro ingevoerd binnen de 2e lijns zorg in 2012.
Ik sprak hierover met mijn huisarts en zei hem dat hij dan mijn medicijnen moet voorschrijven waarop hij, terecht , antwoorde dat dat niet zijn specialisatie is.
Mijn angst blijft wel dat ik met al die dingen die ik nu ga doen niet meer stress en meer gesprekken ga nodig hebben. Lastige afweging omdat ik dingen doe die ik eigenlijk liever uit de weg ga maar die ik aan moet gaan om nog iets van een leven te hebben en zeker ook voor mijn gevoel van eigenwaarde.
Zie hier, de eerste zinnen van mijn blog , ik zal mij weer melden als de behoefte er is om dingen met U , mijn zeer gewaardeerde lezer, te delen
Hai! Wat fijn dat je een blog gestart bent. En wat mooi dat je je ervaringsdeskundigheid ook gebruikt. Ik heb ook nog getwijfeld of ik dezelfde opleiding zou doen, maar heb uiteindelijk toch voor No Kidding gekozen om daar mijn ervaringsdeskundigheid in te zetten. Spannend hè, voor een klas spreken?! Knap van je! Succes met je blog en tot schrijfs, groetjes Angela
BeantwoordenVerwijderenO Ps. Deze zin: Plannen genoeg dus maar is wel kijken waar mijn grens ligt vanwege de angst factor en de stress die dit alles geeft
BeantwoordenVerwijderenDat is een hele belangrijke, die is heel lastig!