Na een nachtvorstje vandaag weer naar Warnsveld voor een Eventus training. Het begint zoals altijd met een rondje oud/nieuw waarin je mag aangeven wat je nieuws is na 2 weken. Ik kon melden dat ik een hersteltraining van DaAr had bezocht als waarnemer en een symposium in Vorden eveneens georganiseerd door DaAr.
Hierna komt het rondje "hoe zit ik erbij" wat meestal vrij heftig is en altijd langer duurt dan gepland.
Tegen het einde van de ochtend kwam ik dan nog aan de beurt om in 5 minuten vragen van de groep te beantwoorden over mijn stoornis. Ik had vooraf nagedacht over hoe ik dit het beste kon aanpakken en kwam op het idee om 3 onderwerpen mee te geven. Mijn intro luidde: "mijn naam is Marcel en ik ben 54 jaar; ik heb een borderline persoonlijkheidsstoornis met als rode draad verlatings-angst, laag-zelfbeeld en magisch denken"
Op deze manier had ik de drie onderwerpen genoemd en ik wist vrijwel zeker dat er gelijk iemand zou komen met de vraag wat "magisch denken" inhoudt. Dus kon ik de 5 minuten makkelijk volpraten over magisch denken. Geslaagd expiriment dus.
Na de pauze dan een groepsgesprek begeleiden.....onze groep bestond uit 7 personen waaruit 2 de groepsleiders waren en een iemand een specifieke vraag had waar die mee zat. Erg leuk om zoiets te doen en ik had samen met iemand een afspraak gemaakt dat we als groepsleiders onze taken zouden opsplitsen. Hij zou meer de diepte zoeken in het gesprek terwijl ik de groeps-interactie zou bewaken.
Het liep helemaal perfect en ik ben eigenlijk al in mijn hoofd bezig om dit vaker met hem samen te doen om als ingespeeld team een groep te gaan leiden. Maar is geheim nog dus ssssssssssssstt!!!!!!!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten